Szilentprés csapágy kinyomó bérlés kölcsönzés Budapesten
Sokan szeretnek otthon barkácsolni, szerelni. Ez nem meglepő, hiszen ez általában sokkal olcsóbb és gyorsabb megoldás mint egy szakszervíz, aki sokszor hónapokra előre be van táblázva. Ha van hozzá szakértelem, vagy olyan partner akinél a tudás meg van, akkor sokszor nincs akadálya az autószerelésnek. Ezen kívül sokan vannak akik jobban bíznak a saját munkájukban, mint másokéban, aminek valljuk be, sokszor van is alapja. Teljesen laikusoknak egy ilyen művelet elvégzését nem ajánlom, hiszen mint minden autószerelés, a szilent- vagy csapágy csere is balesetveszélyes és szakértelmet kívánó művelet.
Nézzük a műveletet és az eszközt egy gyakorlati példán keresztül. Az alább látható egy Peugeot 307-es hátsó híd szilentje. Láthatóan már nincs jó állapotban, a gumi elöregedett és töredezett, megérett a cserére. A legtöbb esetben a kipréseléshez is használható a szerszám, de ebben az esetben pont nem, mivel olyan a kiképezése a szilentnek, hogy ráül a fémpersely peremére, így az eszköznek nincs hova támaszkodnia. Itt sajnos kicsit más eszközökkel kellett kibontani ezt.
A behelyezésnél azonban jó szolgálatot tett ebben az esetben is ez a szerszámkészlet. Mivel négy fajta különöbző átmérőjű szár között lehet választani, nagy valószínűseéggel megtaláljuk amelyikre szükségünk van. Nem kell mondanom, hogy célszerű mindig a lehető legvastagabb szárat használni, mert minél nagyobb, annál stabilabb a szerszám futása. A menetes szárak közül ebben a préskészletben 10mm, 12mm, 14mm és 16mm-esek állnak rendelkezésre. A fém hengerekből pedig össesen 20 db, amellyel a 34 és 84mm közötti tartomány fedhető le. A kép jobb oldalán látszik, amint már az új szilent be van állítva a helyére. Fontos, hogy mindig kenjük be valami síkosító anyaggal, szilikonzsírral, gépzsírral, valamiféle olajjal, amely alegjobb az adott anyagoknak a felületet. Ez segíti a behelyezést és elkerülhető vele, hogy a szilent vagy a csapágy háza megsérüljön. Miután be volt igazítva a szilent és be is volt kenve megfelelő szerrel, már csak be kellett préselni a helyére. Ezt innen már egy sima racsnis kulccsal be lehetett húzni a helyére, gyorsan és hatékonyan meg volt.
Ez a készlet azomban nem olyan erős, mint egy műhelyprés, szóval nem képes több tonnás nyomás kifejtésére, így nagyobb csapágyakhoz nem ajánljuk. Elsősorban szilentekhez használható.
Jól látható, hogy a készletben elég sok fajta henger van több fajta szár. Egy átlag személyautóhoz vagy akár kisteherautóhoz ideális választás lehet. A műhelyekbe sokszor az alkatrészeken is akár 100% hasznot akarnak keresni, ehhez jön még a meglehetősen drága munkadíj. Így jöhet ki akár egy olyan is, amikor egy 2000 Ft-os szilent kicserélése akár 40.000 Ft-ba kerül. Amennyiben ezt mi magunk is meg tudjuk csinálni, akkor megvesszük a szilentet, hozzá ki lehet bérelni ezt a készletet mondjuk egy napra és már akár 30.000 Ft-ot spóroltunk. És persze ha többet is ki kell cserélni, mert az esetek többségében a futómű alkatrészeket párban kell cserélni, mindkét oldalon, akkor a spórolás még jelentősebb. Abban az esetben ha szeretünk is autót szerelni, dupla örömben lehet részünk, mert szerelés és spórolás is egyben.
Egy autóhoz rengeteg célszerszám kell, nem hiába kerül egy autószerelő műhely beindtása több millió forintba. Szóval ha minden szerszámot meg akarunk venni magunknak, akkor az nagyon sokba kerül és valószínűleg nem hozza vissza az árát. Egy ilyen szilentprés bérlése optimális megoldás lehet. Állunk rendelkezésre elég sok szerszámmal és géppel, hogy kiszolgáljuk a barkácsolni, szeretni vágyó ügyfeleink igényeit és természetesen az igények mentén folyamatosan bővítjük a rendelkezésre álló gépeket és szerszámokat.
A szilentek általában az autó futóművében vannak. A legfőbb funkciójuk sokszor a rezgések, összeütódések csillapítása és megakadályozása. Nagyon erőse befolyásolják az autó úttartását. Ha rossz egy szilent, akkor az sokszor kopogás, vagy akár nyikorgó, nyöszörgő hang is jelezheti. A motortartókban is sokszor egy gumi-fém csapágy, vagyis szilent van. Ha ez már tönkre megy, előregszik, akkor nagyobb rezonanciát tapasztalhatunk az autóban, vagy például azt vehetjük észre, hogy "mozog a sebességváltó" ha nagyobb gázt adunk vagy motorféket használunk. A rossz szilentek rövid távon is kellemetlenségeket okozhatnak, de hosszú távon tönkremehet sok velük kapcsolatos alkatrész is, tehát nem ajánlatos a cseréjüket sokáig halogatni. Az autó stabilitásában, megfelelő úttartásában kulcsszerepük van. Mindenki olyan autót szeretne, aminek jó az úttartása, arrafele megy, amerre a sofőr kormányozza. A kátyúk, rossz utak igencsak próbára teszik ezeket az alkatrészeket. Azt mondanom sem kell, hogy a magyarországi utak jelentős része kátyús és rossz minőségű. Ezeke miatt ezek az alkatrészek sajnos idő előtt tönkre mehetnek. Akár 2-3 évente is cserélni kell ezeket, ha az autót megfelelő szinten szeretnénk tartani. Ehhez az időtávhoz azonban még mindig jobb lehet ilyen időközönként bérelni egy ilyen prés készletet, mint megvásárolni. A sok szerszám tárolásához pedig sok hely is kell, ami nem mindenkinek áll rendelkezésre, a megvásárlás költségén kívül.
Szóval rengeteg olyan élethelyzet van, amikor optimális bérelni egy ilyen készletet. Amikor már teljesen elkopott egy szilent, sokszor a műszaki vizsgán sem engedik át, tehát mindenképpen cserélni kell. Ebből is látszik, hogy mennyire fontosak ezek az alkatrészek, és mennyire fontos a rendszeresen vizsgálatuk is.